Cara Tangani Masalah Pembuli Jalanan

Cara Menangani Kemarahan Jalan Anda dan Berinteraksi dengan Komuter yang Memacu Anda Gila

Dianggarkan 80 peratus pemandu mengalami kemarahan jalan raya. Pasangkan itu dengan hakikat bahawa kita menghabiskan 300 jam memandu setiap tahun dan tidak menghairankan bahawa tanah tanpa mengetuk brek, penghindaran berkedip, dan pemotongan telah menimbulkan banyak tekanan dalam kehidupan seharian kita.

Untuk lebih memahami bagaimana menangani kemarahan jalan raya dan mengatasi kekecewaan ketika memandu, kami meminta Dr Robert Nemerovski, seorang psikologi dan penguasa utama mengenai kemarahan dan kemarahan jalan raya untuk berkongsi beberapa petua.

Apakah Kemarahan Jalan Raya?

Kemarahan jalan raya adalah peningkatan antara dua atau lebih pemandu. Nemerovski mengatakan pemandu memasuki komunikasi yang tidak berfungsi tanpa ada cara untuk membicarakannya, jadi mereka bertindak kecewa dengan kenderaan yang bergerak. Peningkatan ini berlaku kerana kita cenderung mencari pemandu yang tidak baik. Pada hakikatnya, kita mencari orang untuk marah, atau seseorang untuk melambatkan atau menyinggung perasaan kita.

Kami Semua Pemandu ‘Buruk’

“Ingat, kita semua bersama-sama,” kata Nemerovski.

Menurut Nemerovski, persepsi kita tentang bagaimana kemarahan jalan raya telah banyak dibentuk oleh media untuk merangkumi bukit-bukit yang memegang kelawar dan lelaki macho yang senang. Jelas, itu bukan kita, bukan? Ke tahap yang lebih rendah, kita masih melihat ekspresi kemarahan jalan raya seperti tailgating, flash light, flip off, menjerit lucah, atau mengetuk brek sebagai pertukaran antara pelaku dan mangsa. Apabila kita mengalami ini, kita menjadi mangsa.

Sebenarnya, kita semua menyumbang pengalaman masing-masing di jalan raya. Dalam penyelidikan doktoral Nemerovsk, dia meminta subjek mengenal pasti tanda-tanda atau tingkah laku kemarahan jalan raya dan kemudian mengatakan yang telah mereka lakukan. “Ini mengasyikkan kerana subjek selalu merasa mereka betul, patuh undang-undang, pemacu yang baik, tetapi mengakui melakukan perkara-perkara ini,” katanya kepada Manual.

Yang diperlukan adalah satu orang untuk mengurangkan lalu lintas dan kami merasakan mereka adalah pelaku dan kami adalah mangsa. Itu membuat kita marah. “Orang ramai berkeliling dengan banyak kemarahan. Media telah membuat garis antara kemarahan pemacu normal berbanding pengawal jalan, tetapi kenyataannya adalah bahawa kegusaran, kekecewaan, dan kemarahan setiap orang memberi kesan kepada pemandu lain, “kata Nemerovski.

Cara Menangani Kemarahan Jalan Raya

Tetapkan Mood

Perhatikan emosi yang anda bawa ke dalam kereta anda. Hari yang sukar di tempat kerja? Berjuang dengan S.O anda? Terlalu banyak wiski pada malam sebelumnya? Anda bertanggungjawab untuk mengatur suasana di dalam kereta anda supaya anda dapat mengambil bahagian di jalan raya dengan sedikit kecewa. Simpan logam kematian 80-an anda di gimnasium. Mainkan muzik yang membuat anda berada di ruang kepala yang baik, cuba meditasi cepat, tetapkan suhu, minum air, kemudian tekan pedal ke logam.

Berhenti Membuat Penilaian Keperibadian

Anda memandu dan seseorang di jalan raya melakukan sesuatu yang salah. Perhatikan jika fikiran anda langsung menganalisis keperibadian mereka atau membuat kesimpulan mengenai tempat mereka tinggal, pekerjaan mereka, atau fahaman politik. “Ini adalah fenomena yang disebut dehumanisasi,” kata Nemerovski. “Anda boleh membiarkan diri anda menjadi lebih agresif terhadap seseorang ketika melihatnya kurang sebagai manusia.”

Anda sebenarnya tidak tahu apa-apa tentang orang itu dan tidak berhak merasa lebih hebat atau bertindak dengan cara berbahaya yang menghargai kehidupan dan kesejahteraan mereka lebih rendah daripada anda sendiri. Sekiranya seseorang memotong anda, masuk ke tempat humor anda dan fikirkan, “Mereka mungkin sudah terlambat ke kelas atau akan kencing.” Kami semua berada di sana.

Eksperimen Dengan Kebaikan

Dengan sengaja membenarkan orang lain bergabung dan berlalu. Ya, bersikap baik dengan sengaja. Ini boleh menyebabkan reaksi berantai kebaikan yang berputar kembali kepada anda apabila anda sangat memerlukannya, atau sekurang-kurangnya anda akan melihat betapa mudahnya dan bahawa bersikap baik tidak menunda perjalanan anda terlalu banyak.

Ikut Jalan Tinggi

Tukar lorong, biarkan pedal-pushher berlalu, dan kehilangan pertempuran remaja untuk bertindak di jalan. Sekiranya anda mengukur nilai anda sebagai seorang lelaki dengan mengalahkan nenek ke lampu merah seterusnya, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk berbincang dengan pakar seperti Nemerovski. Tidak ada rasa malu kerana ingin memahami kemarahan anda.

Anggap Orang Gila

Kami bersedia mencari pemandu yang buruk tetapi kami tidak selalu menganggap mereka gila. Nemerovski mencadangkan bahawa andaian pemandu lain berpotensi mudah dicetuskan atau dilepaskan, atau ingin menyerang anda secara dalaman atau tidak berkaitan. Mungkin sedikit mengerikan, tetapi prasangka ini seharusnya lebih mudah untuk mengatakan, “Anda tahu apa? Tidak bernilai masa atau keselamatan saya. ” Sebelum “mengajar mereka pelajaran” dengan mengetuk waktu rehat anda (yang sangat berbahaya, kata Nemerovski), ingatlah bahawa anda bertanggungjawab untuk menyumbang atau menenangkan peningkatan.

Iklan : Dapatkan kereta sewa murah kl anda bersama kam. Hubungi kami di 019 967 1127 untuk kereta sewa murah kl. Jangan tunggu lama-lama, sewa kereta kl anda sekarang.